Opis modułu:
Uczestnicy szkolenia poznają techniki tworzenia i redagowania treści informacji publikowanych w mediach.
Nauczą się również w jaki sposób profesjonalnie posługiwać się słowem i obrazem, aby zbudować wiarygodny przekaz, zadbać o jego jakość, oraz zachęcić odbiorców do korzystania z niego.
Szczegółowy program:
- Treść plus obraz. Jak poprawnie je łączyć, jakich błędów unikać.
- Analiza konkretnych treści. Publikacje na stronach internetowych, w mass mediach, mediach społecznościowych, gazetkach samorządowych, materiałach wewnętrznych itp.
- Warsztaty pisania treści informacyjnych. Co, gdzie, kiedy i dlaczego?
- Korekta gotowych tekstów. Nauka eliminacji błędów merytorycznych, formalnych, logicznych.
- Co jest informacją, a co nie jest?
- Budowa wartościowego przekazu. Jak ciekawie i profesjonalnie opisać wydarzenie, jak zatrzymać odbiorcę i zachęcić do częstego korzystania z naszych publikatorów.
- Cienka granica śmieszności.
- Prawo autorskie. Treści źródłowe, odnośniki, cytaty.
- Konsekwentny układ graficzny. Próby wyróżnienia się, bycia oryginalnym. Kopiowanie pomysłów, nuda i monotonia.
- Tytuły, podtytuły, backgroundy.
- Nadawca – odbiorca. Trudna sztuka pogodzenia zamiarów i oczekiwań. Dostosowanie formy i stylu tekstu do tematu, formy publikacji i adresata.
- Język przekazów promocyjnych.
- Tworzenie i skuteczność tekstów użytkowych.
- Internet – piąta władza.
- Podsumowanie szkolenia. Dodatkowa praca z oryginalnymi tekstami tworzonymi przez uczestników.