Opis modułu:
Uczestnicy trenują kreowanie wizerunku, autoprezentację, panowanie nad mową, emocjami, gestykulacją i mimiką.
Chodzi o naturalne zmniejszenie dystansu między nadawcą, a odbiorcami podczas wystąpień publicznych, prezentacji, konferencji branżowych, narad eksperckich, rozmów z przełożonymi i klientami.
Szczegółowy program:
- Analiza audytoriów i specyfiki odbiorców. Dopasowanie treści i formy wystąpienia do oczekiwań publiczności.
- Praca nad wymową. Dobór słów, forma, dynamika i czas przekazu. Dykcja, artykulacja i tembr głosu – jasność przekazu.
- Nagrania krótkich prezentacji bezpośrednio do kamery.
- Omówienie nagrań – silne i słabe strony, przydatne wskazówki, praca indywidualna i grupowa.
- Praca nad przekazem – pauzy, pytania, wtrącenia, przykłady. Jak utrzymać dobry i aktywny kontakt z odbiorcami.
- Wplatanie w prezentacje trudnych elementów. Cytaty z ustaw, rozporządzeń i wytycznych.
- Metody wzmacniające przekaz. Hasła, słowa klucze. Logiczny szlak myślenia i prezentacji, modulacja głosu, akcentowanie.
- Komunikacja pozawerbalna. Postawa, gestykulacja, mimika, kontakt wzrokowy.
- Rekwizyty. Sięganie po dokumenty, korzystanie z infografik, środków wzmacniających przekaz lub odciągających uwagę od naszych słabości.
- Wygląd zewnętrzny. Strój, fryzura, biżuteria, cechy indywidualne.
- Opanowanie stresu i kontrola emocji.
- Techniczne elementy prezentacji. Kamery, mikrofony, aparaty, dodatkowe oświetlenie. Jak się ustawić, jak trzymać mikrofon, co robić podczas aktywności fotoreporterów?
- Poprawa zachowań przed kamerą w czasie rzeczywistym. Utrwalanie dobrych reakcji medialnych i publicznych.
- Indywidualne konsultacje. Dodatkowe pytania.