W każdej firmie, instytucji, urzędzie, w każdej chwili, może dojść do sytuacji kryzysowej. Wystarczy wypadek podczas pracy, awaria, skażenie ekologiczne, strajk, czy decyzja budząca kontrowersje społeczne. Wtedy prezes i dyrektor ds. komunikacji muszą liczyć na szybkie i profesjonalne wsparcie całego zarządu oraz osób decyzyjnych. Trudne i dociekliwe pytania mogą pojawić się nie tylko ze strony dziennikarzy, ale także związków zawodowych, parlamentarzystów, władz centralnych, lokalnych, radnych etc. Dlatego warto zdobyć kompetencje umożliwiające prowadzenie spójnej narracji, oddzielanie emocji od faktów, budowanie przewagi informacyjnej, porządkowanie przestrzeni medialnej, redagowanie, publikowanie i wygłaszanie oświadczeń oraz komunikatów. Do tego dochodzi cały arsenał narzędzi, metod i umiejętności niezbędnych do sprawnej komunikacji z mediami oraz „piątą władzą” czyli społecznością internetową. Studium przypadku – to wciąż jedno z najskuteczniejszych ćwiczeń. Potwierdziło to wielu uczestników, moich autorskich warsztatów medialnych, w tym reprezentujący znaną na całym świecie firmę Pratt&Whitney.